Засоби втілення імпліцитної інформації в новинних заголовках
DOI:
https://doi.org/10.18523/2616-8502.2019.2.36-43Ключові слова:
лінгвістичний вплив, імпліцитність, пресупозиції, імплікатури, принцип коопераціїАнотація
У статті проаналізовано значення імпліцитної інформації у новинних заголовках, потенціал її впливу на читача. На прикладі пресупозицій та неконвенційних імплікатур розглянуто основні засоби представлення невербалізованої інформації у реченні. Визначено морфологійні (зокрема досліджено
семантичне підґрунтя пресупозиційних дієслів) та синтаксичні засоби. Також звернено увагу на засоби, зумовлені порушенням принципу кооперації П. Грайса.
Матеріал надійшов 15.11.2018
Посилання
Baranov A. N. CHto nas ubezhdaet? Rechevoe vozdejstvie i obshchestvennoe soznanie / A. N. Baranov. – Moskva : Znanie, 1990. – 63 p.
Baranov A. N. YAzykovye mekhanizmy variativnoj interpretacii dejstvitel'nosti kak sredstvo vozdejstviya na soznanie / A. N. Baranov, P. B. Parshin // Rol' yazyka v sredstvah massovoj kommunikacii. – Moskva : INION, 1986. – p. 100–143.
Batsevych F. S. Vstup do linhvistychnoi prahmatyky / F. S. Batsevych. – Kyiv : Vydavnychyi tsentr «Akademiia», 2011. –304 p.
Blakar R. M. YAzyk kak instrument social'noj vlasti (teoretiko-empiricheskie issledovaniya yazyka i ego ispol'zovaniya v social'nom kontekste) / R. M. Blakar // YAzyk i modelirovanie social'nogo vzaimodejstviya. – Moskva : Progress, 1987. – p. 88–125.
Bolindzher D. Istina – problema lingvisticheskaya / D. Bolindzher // YAzyk i modelirovanie social'nogo vzaimodejstviya. – Moskva : Progress, 1987. – p. 23–43.
Cambridge Dictionary [Electronic resource]. – Accessed: https://dictionary.cambridge.org (date of request 15.01.2019).
Grajs P. Logika i rechevoe obshchenie / P. Grajs // Novoe v zarubezhnoj lingvistike. – Vyp. 16. Lingvisticheskaya pragmatika. – Moskva : Progress, 1985. – p. 217–235.
Kiseleva L. A. Voprosy teorii rechevogo vozdejstviya /L. A. Kiseleva. – Leningrad : LGU, 1978. – 160 p.
Kobozeva I. M. Lingvisticheskaya semantika / I. M. Kobozeva. –Moskva : Editorial URSS, 2000. – 352 p.
Kovalevska T. Yu. Komunikatyvni aspekty neirolinhvistychnoho prohramuvannia / T. Yu. Kovalevska. – Odesa : Astroprynt, 2008. – 344 p.
Masliuk M. H. Vyokremlennia typiv implikatur v ukrainskii ta anhliiskii movakh / M. H. Masliuk // Science and Education a New Dimension. Philology: [journal by the support of Society for Cultural and Scientific Progress of Central and Eastern Europe] / [editor-in-chief Dr. Xénia Vámos]. – Budapest, 2014. – Vol. II (7), Issue 34. – P. 67–70.
Mudrak Ya. V. Semantyka rechen iz faktyvnymy predykatamy znannia / Ya. V. Mudrak // Studia Linguistica. – Vyp. 4. – 2010. – p. 160–166.
Nikolaeva T. M. «Lingvisticheskaya demagogiya» / T. M. Nikolaeva // Pragmatika i problemy intensional'nosti : sb. nauch. trudov problemnoj gruppy «Logicheskij analiz yazyka». – Moskva, 1998. – p. 154–165.
Paducheva E. V. Vyskazyvanie i ego sootnesennost' s dejstvitel'nost'yu / E. V. Paducheva. – Moskva : Nauka, 1985.
Pirogova YU. K. Implicitnaya informaciya kak sredstvo kommunikativnogo vozdejstviya / YU. K. Pirogova // Problemy prikladnoj lingvistiki. – Moskva, 2001. – p. 209–227.
Pochepcov G. G. Kommunikativnye aspekty semantiki / G. G. Pochepcov. – Kiev : Vishcha shkola, 1987. – 131 p.
Slovnyk ukrainskoi movy [Elektronnyi resurs]. – Accessed: http://sum.in.ua (data zvernennia 15.12.2018).
Smoliana A. L. Semantyko-prahmatychni komponenty reklamnoho dyskursu (na materiali reklamnykh tekstiv anhlomovnykh knyh) / A. L. Smoliana // Mova i kultura. – 2012. – Vyp. 15. – T. 5. – p. 230–236.
Strizhenko A. A. Rol' i sredstva social'no orientirovannogo obshcheniya v burzhuaznoj propagande / A. A. Strizhenko. – Barnaul : Izd-vo Altajsk. un-ta, 1982. – 102 p.
Zvegincev V. A. Predlozhenie i ego otnoshenie k yazyku i rechi /V. A. Zvegincev. – Moskva : Izdatel'stvo Moskovskogo universiteta, 1976. – 307 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Mariia Chadiuk

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автор (и) зберігає авторські права за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International, що дозволяє іншим ділитися твором (копіювати та розповсюджувати матеріал у будь-якому носії або форматі) та адаптувати твір (трансформувати та використовувати матеріал для будь-якої мети, навіть комерційної) з підтвердженням атрибуції твору.
b) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень і дозволяє автору (авторам) зберігати права на публікацію без обмежень.
c) Автори можуть укласти окремі, додаткові договірні умови щодо розповсюдження твору (наприклад, опублікувати його в інституційному сховищі або опублікувати в книзі), із підтвердженням його первинної публікації в цьому журналі. (Див. Політику самоархівування).
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).